Polecane moduły do Prestashopu

Rynek handlu e-commerce w Polsce osiąga kolejne, historyczne szczyty. Z danych firmy consultingowej PwC wynika, że w roku 2026 polski rynek handlu w kanale online osiągnie 162 mld zł. brutto. Daje to średnioroczną dynamikę wzrostu na poziomie ok. 12 procent. Najdynamiczniej urośnie obrót kategorią produktów spożywczych oraz zdrowie & beauty. Już w roku 2020 e-commerce odnotował 14 proc. udział w całościowym handlu detalicznym w Polsce, na co zdecydowany wpływ wywarły pandemia oraz zdynamizowany rozwój i modernizacja platform sklepowych e-commerce.

Zalety PrestaShop

Jedną z wiodących platform e-commercowych na świecie dedykowanych małym i średnim sklepom jest PrestaShop. Z jej rozwiązań korzysta ponad 250 000 e-sklepów. Jest to też platforma pierwszego wyboru dla firm, rozpoczynających swoją przygodę z e-handlem.

PrestaShop jest oprogramowaniem otwartym. Oznacza to, że jej twórcy zezwalają na tworzenie i implementację dodatkowych, zewnętrznych modułów. Do głównych funkcjonalności PrestaShop zalicza się m.in. wdrażanie zindywidualizowanych szablonów graficznych, opartych o dedykowane motywy wizualne, kompleksowy edytor – w tym katalogu produktowego, obsługa wybranej liczby wersji językowych, zarządzanie metodami dostaw i płatności – w tym wielu walutach, realizacja kodów kreskowych czy zaawansowane opcje wyszukiwania i porównywania produktów.

Moduły usprawniające komunikację PrestaShop

Jak już wspomniano, PrestaShop daje możliwość rozbudowy sklepu online o nowe funkcjonalności. Jednymi z ciekawych, innowacyjnych rozwiązań są nowe moduły, oferowane przez FreshMail.pl.

Należy do nich tak istotny element budowy i podtrzymywania relacji z klientem sklepu internetowego jak optymalnie sformatowany, wielofunkcyjny newsletter. Jego przyjazny interfejs umożliwia śledzenie w czasie rzeczywistym wysyłanie wiadomości oraz generowanie na bieżąco precyzyjnych raportów mailingowych, co pozwala na szybkie i elastyczne reagowanie. Mailingi można realizować też automatycznie dzięki bezpiecznemu SMTP.

Nowoczesny system wysyłkowy to również natychmiastowa synchronizacja danych e-sklepu na PrestaShop z bazami subskrybentów we FreshMailu.

Mało kto wie, że blisko 70 proc. koszyków e-sklepów zostaje porzuconych bez dokonania transakcji. Okazuje się, ze część z nich można odzyskać dzięki mailingowi zachęcającemu do dokończenia transakcji.

Nowi klienci zapisywani są w oparciu o szablony, umożliwiające w dalszej kolejności na ich segmentację, co z kolei pozwala przygotować lepszą, mocno zindywidualizowaną ofertę.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here